Preferowana prędkość dla OI 1,6 w trasie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • fokaks
    Classic
    • 2011
    • 21

    Preferowana prędkość dla OI 1,6 w trasie

    :szeroki_usmiech
  • northwest
    Ambiente
    • 2010
    • 118

    #2
    Preferowana prędkość dla OI 1,6 w trasie

    Witam serdecznie,
    czeka mnie dość dłuuuuga trasa i zastanawiam się jaka prędkość będzie najbardziej optymalna dla Octavi Tour 1,6 (2010)? Samochód załadowany, klima, 2 osoby na pokładzie i jazda na LPG.... czasu wystarczająco ;-) Jakie są Wasze obserwacje?

    Northwest
    www.webplay.pl oraz www.stepby.pl- zapraszamy :-)

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      100-110 oczywiście tak orientacyjnie no i w granicach rozsądku.

      Komentarz

      • kabanos
        RS
        • 2011
        • 4544
        • Octavia I combi (1U5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        Max 100. Min. tak żeby się na 5 uciągnęła. (80?)

        >>>moja srebrna kombi strzała<<<

        Komentarz

        • ruwado
          RS
          • 2009
          • 14885
          • Octavia IV (NX3)

          #5
          100 - 120

          A tak na poważnie - co znaczy optymalna?
          - min zużycie paliwa
          - max czasowo dojazd?

          ja jeżdżę 1.6 bez gazu i nie myślę.

          Dzisiaj jechałem (wywoziłem żonę i synka na wieś), zona jechała za mną swoją Polówką (dopiero zdała prawko i uczy się) - do 90.

          Sam bym tę trasę pokonał do 140.

          Na polskiej A1 jechałem 180.

          Normalnie po polskich drogach jeżdżę do 150 (z wyjątkiem autostrad).

          Na wakacje na A, SLO, HR i SK autostradach trzymam max 150 (mandaty).

          Ale jak wracałem z BiH do HR na kolację (żeby zdążyć) - przez 200 km grzałem po autostradzie 160 - 180.

          Wybierz sobie średnią.

          Jedź tak, jak Ci sie wydaje, że dobrze jedziesz. Autko ma służyć Tobie, a nie odwrotnie. Ty masz tylko o nie dbać.
          pozdrawiam - Darek

          Komentarz

          • krzysn
            Rider
            • 2007
            • 515

            #6
            Zamieszczone przez ruwado
            Sam bym tę trasę pokonał do 140.

            Na polskiej A1 jechałem 180.

            Normalnie po polskich drogach jeżdżę do 150 (z wyjątkiem autostrad).

            Na wakacje na A, SLO, HR i SK autostradach trzymam max 150 (mandaty).

            Ale jak wracałem z BiH do HR na kolację (żeby zdążyć) - przez 200 km grzałem po autostradzie 160 - 180.
            Nie traktuj tego jako zaczepki, ale pędzisz jak na złamanie karku. Szkoda zdrowia i życia (nie tylko Twojego) dla kilkunastu/kilkudziesięciu minut oszczędzonego czasu.

            Do autora wątku - auto podobno pali najmniej przy prędkości 70 km/h :-) Moim zdaniem optmalna prędkość na polskich drogach to około 100 km/h - jadąc wolniej będziesz stale wyprzedzany, a to też nie jest zbyt bezpieczne.

            Komentarz

            • marektbg
              Elegance
              • 2010
              • 861

              #7
              Zamieszczone przez ruwado
              Normalnie po polskich drogach jeżdżę do 150 (z wyjątkiem autostrad).
              Żebyś tylko nikogo nie zabił...

              Komentarz

              • goryl3
                Ambiente
                • 2010
                • 126

                #8
                Nie wiem gdzie koledzy mieszkają ale prędkość przelotowa na głównych drogach dużych miast to 100-120km/h... więc już tak nie naciskajcie że on jest zabójcą...

                A wracając do tematu - jedź z taką prędkością przy jakiej czujesz się pewnie.

                ps. Polecam książkę "Prędkość Bezpieczna" Sobiesława Zasady
                www.jem-zdrowo.com.pl

                Komentarz

                • t271828
                  Elegance
                  • 2008
                  • 928

                  #9
                  Re: Preferowana prędkość dla OI 1,6 w trasie

                  Zamieszczone przez northwest
                  Witam serdecznie,
                  czeka mnie dość dłuuuuga trasa i zastanawiam się jaka prędkość będzie najbardziej optymalna dla Octavi Tour 1,6 (2010)? Samochód załadowany, klima, 2 osoby na pokładzie i jazda na LPG.... czasu wystarczająco ;-)
                  Jedz tak zebys Ty i pasazerowie czuli sie maksymalnie komfortowo. Jesli zmeczy Cie zbyt powolna jazda przyspiesz, jesli bedzie zbyt glosno zwolnij etc.

                  Komentarz

                  • northwest
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 118

                    #10
                    to wiem... zastanawialem się tylko przy jakiej "rozsądnej" prędkości autko jedzie optymalnie, nie za dużo pali itp
                    www.webplay.pl oraz www.stepby.pl- zapraszamy :-)

                    Komentarz

                    • t271828
                      Elegance
                      • 2008
                      • 928

                      #11
                      Zamieszczone przez northwest
                      to wiem... zastanawialem się tylko przy jakiej "rozsądnej" prędkości autko jedzie optymalnie, nie za dużo pali itp
                      Przy 130-140 pali jakies 10 l LPG a halas da sie wytrzymac (mowie o autostradzie)

                      Komentarz

                      • ruwado
                        RS
                        • 2009
                        • 14885
                        • Octavia IV (NX3)

                        #12
                        Zamieszczone przez krzysn
                        Nie traktuj tego jako zaczepki, ale pędzisz jak na złamanie karku
                        Zamieszczone przez marektbg
                        Żebyś tylko nikogo nie zabił...
                        oczywiście to co napisałem, nie oznacza, że zawsze po ruszeniu mam na szafie tyle ile tam jest. To były moje maksymalne osiągnięcia i chwilowe.

                        140 - 150 po naszych drogach nie zawsze i nie wszędzie. Wszystko zależy od warunków (ruch, pogoda, stan drogi!!! i moje samopoczucie). Nawet jak jadę szybko zawsze zwalniam na graniczeniach i w miejscowościach, natomiast często widzę, jak ludzie wtedy nawet nie zdejmują nogi z gazu. Przeturlałem już 360.000 km - ponad, nie licząc służbówek. Jak do tej pory bezpiecznie.

                        northwest,
                        tak jak napisał t271828,
                        Zamieszczone przez t271828
                        Jedz tak zebys Ty i pasazerowie czuli sie maksymalnie komfortowo. Jesli zmeczy Cie zbyt powolna jazda przyspiesz, jesli bedzie zbyt glosno zwolnij etc.
                        Grunt, żeby nie przecenić swoich możliwości. Udanego wyjazdu
                        pozdrawiam - Darek

                        Komentarz

                        • kabanos
                          RS
                          • 2011
                          • 4544
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          Jak chcesz oszczędnie jechac to nie przekraczaj 100.

                          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                          Komentarz

                          • Marian 2
                            L&K
                            • 2007
                            • 1085
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • AQY 2.0 MPI 115 KM

                            #14
                            Oszędna, a także i bezpieczna jazda jest zawsze przy obrotach maksymalnego momentu obrotowego. Np. dla silnika benzynowego 2.0 jest to 2400 obr/min, i wtedy na 5 biegu jest 90 km/h. Moim zdaniem, dla tego silnika optymalna prędkość 80÷110 km/h. Podobnie chyba będzie i dla sinika 1,6. Obroty chyba będą nieco większe.

                            Komentarz

                            • wb-so
                              Classic
                              • 2011
                              • 9

                              #15
                              jak jeździłem O1 1,6 to optymalnie się prowadził tak przy 160 - 180 Cichutko spokojna jazda nie za dużo palił... polecam

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                Zamieszczone przez wb-so
                                jak jeździłem O1 1,6 to optymalnie się prowadził tak przy 160 - 180 Cichutko spokojna jazda nie za dużo palił... polecam
                                optymalnie?
                                to znaczy jak, pewniej niż przy 120?
                                oszczędniej?
                                zdrowiej dla silnika?
                                bezpieczniej?
                                ciszej?
                                czy na czym ta optymalność jechania z prędkością prawie maksymalną polega?
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • rkb
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 2152
                                  • Rapid Spaceback (NH1)
                                  • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                  #17
                                  Zeby paliła "mało" to do 3 tys obr. (100 km/h) pozniej jak juz jedzie sie na wysokich obrotach to nie ma roznicy i tak duzo pali i tak duzo
                                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                  Komentarz

                                  • likoss
                                    Elegance
                                    • 2010
                                    • 753
                                    • Superb II combi (3T5)

                                    #18
                                    troche dziwne pytanie bo przecież v zależy od drogi, natezenia ruchu, pogody i .....
                                    ja mam 1.9tdi po polskich drogach jeżdżę do 140 przewaznie jednak 120 na autostradach hm...180...to byl max
                                    jestem w Niemczech tu sa dobre drogi i ja uzywam glownie autostrad wiec jak juz sie auto nagrzeje wciskam 140-150 to normalna przelotowa predkosc. By jechac trzeba miec po czym a w Polsce po waskichi dziurawych drogach ja jezdze po woli bo przeciez i niewiadomo co tam oe za zakretem stac czy ktos na droge nie wyjdzie i czy nie ma dziur... b to i auta szkoda i paliwa a przedewszystkim zycia
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81807
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ghlight=likoss
                                    http://www.jiu-jitsu-gruppe-heinrich-jansen.de/

                                    Komentarz

                                    • rafall79
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 89

                                      #19
                                      trzymaj 3tys obrotow, wtedy spali jakies 8,5 LPG, ja tak robie i butla starcza mi na 470-500km
                                      Rafał

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #20
                                        Zamieszczone przez rkb
                                        Zeby paliła "mało" to do 3 tys obr. (100 km/h) pozniej jak juz jedzie sie na wysokich obrotach to nie ma roznicy i tak duzo pali i tak duzo
                                        nie no, jest różnica -> jest jeszcze bardzo dużo
                                        te 3-3,5tys to są chyba dobre obroty
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • smug
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 160

                                          #21
                                          Generalnie auto zaczyna więcej palić po 120 km/h. I te różnice w spalaniu są większe co 10 km/h więcej.

                                          Pozdrawiam
                                          Sprzedam głowicę do 1.9 TDI ASV. Info na priv.

                                          Komentarz

                                          • dontak
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 586
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                            #22
                                            Tak jak koledzy piszą do spokojnej i w miarę oszczędnej jazdy trzymaj 3tys. obrotów.
                                            OIII 1.2 TSI 105 KM

                                            Komentarz

                                            • dwaoka
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 927

                                              #23
                                              powyżej 120 to spalanie rośnie chyba do sześcianu
                                              bkc+dsg

                                              Komentarz

                                              • rss
                                                L&K
                                                • 2009
                                                • 1098

                                                #24
                                                dawniej producent podawal oprocz wykresu mocy i momentu
                                                rowniez wykres jednostkowego zuzycia paliwa (ge) dla danego silnika.
                                                w duzym skrocie - auto spali najmniej przy obrotach = obrotom max momentu obrotowego
                                                (silnikowi pracuje sie najlatwiej) - dla Octaviowego 1,6 nie sa to chyba wysokie obroty
                                                jesli max moment utrzymuje sie w szerokim zakresie obrotow, to max TRWALA predkosc
                                                obrotowa nie powinna przekroczyc 2/3 max. obrotow, czyli jesli max obroty to 6000 to nie przekraczaj TRWALE 4000 obr/min.

                                                stad prosty wniosek - w trasie utrzymuj obroty w przedziale od obrotow max. momentu
                                                do 2/3 max obrotow (obrotow przy ktorych jest max moc)

                                                wykres max mocy i momentu dla swojego silnika obadaj sam
                                                pozdrawiam
                                                kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                                                _________________________________________
                                                Do sprzedania:
                                                komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                                                zaciski do hamulcow 280mm.

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez rss
                                                  dawniej producent podawal oprocz wykresu mocy i momentu
                                                  rowniez wykres jednostkowego zuzycia paliwa (ge) dla danego silnika.
                                                  w duzym skrocie - auto spali najmniej przy obrotach = obrotom max momentu obrotowego
                                                  (silnikowi pracuje sie najlatwiej) - dla Octaviowego 1,6 nie sa to chyba wysokie obroty
                                                  jesli max moment utrzymuje sie w szerokim zakresie obrotow, to max TRWALA predkosc
                                                  obrotowa nie powinna przekroczyc 2/3 max. obrotow, czyli jesli max obroty to 6000 to nie przekraczaj TRWALE 4000 obr/min.

                                                  stad prosty wniosek - w trasie utrzymuj obroty w przedziale od obrotow max. momentu
                                                  do 2/3 max obrotow (obrotow przy ktorych jest max moc)

                                                  wykres max mocy i momentu dla swojego silnika obadaj sam
                                                  pozdrawiam
                                                  wiem, że tak jest teoria, ale dla 1,6 maks moment jest przy 3800 obr. i jestem pewien, że jadąc na 2000 spalę mniej - ale bez obciążenia, czyli powiedzmy na płaskim ze stałą prędkością...
                                                  na pewno jazda na maksymalnym momencie jest najbardziej korzystna dla silnika, ale z tym spalaniem to już chyba nie bardzo :roll:
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...